Szkolenie o planowaniu praktyki i kursów jogi – oferta specjalna dla „absolwentek kursów”.

Nagranie webinaru, który odbył się 13/04 o godz.: 13.00

UWAGA! Nagranie będzie dostępne do 27/04 (czw.) do godz. 18.00


Prowadzisz zajęcia jogi od dłuższego czasu i:

  • wiesz już jak ułożyć sekwencję na zajęcia o różnym stopniu zaawansowania,
  • znasz grupy asan i wiesz jak poszczególne asany przyporządkować do grup,
  • znajome Ci są efekty psychofizyczne praktyki asan z poszczególnych grup i wiesz jak te oddziaływania równoważyć,
  • potrafisz posługiwać się wariantami asan i umiesz dostosowywać praktykę do potrzeb uczniów.

Jednak wciąż wyzwaniem są dla Ciebie te zagadnienia:

  • tworzenie programów dla kursów jogi,
  • planowanie praktyki dla grup średnich (nie-kursowych) aby zapewnić uczniom stały postęp w praktyce,
  • reagowanie na bieżące wahania pogody oraz dostosowywanie praktyki do kontekstu pór roku,
  • zaprowadzenie klarownego podziału na poziomy na zajęciach, które prowadzisz.

Jeśli to o Tobie, to mam dla Ciebie pierwsze takie szkolenie na rynku polskim (o ile nie w ogóle) o planowaniu praktyki w szerszym kontekście.

Cześć,

Nazywam się Kasia Pilorz – prowadzę zajęcia jogi od 25 lat a od 15 lat szkolę nauczycieli jogi w nurcie iyengarowskim.

Posiadam unikatowy stopień nauczycielski Senior Intermediate II nadany mi osobiście przez twórcę tej metody jogi – BKS Iyengara.

Spod mojej ręki wyszła już ponad setka nauczycieli metody Iyengara, którzy uchodzą dziś sami za znaczące postacie w środowisku.

Swoim doświadczeniem chciałabym podzielić się w ramach stworzonego przeze mnie – pierwszego na polskim rynku szkolenia dla nauczycieli o planowaniu rozwoju praktyki.

Co zawiera szkolenie?

Szkolenie oparte na moim 25letnim doświadczeniu zawiera materiały teoretyczne, jak i praktyczne.

I./ Materiały teoretyczne:

Moduł_A Narzędzia:

  • Omówienie sylabusów i zastosowanie ich do definiowania poziomów zaawansowania.
  • Omówienie różnicy między kursami jogi a grupami otwartymi.
  • Wykład o podziale na grupy asan oraz omówienie ich głównych cech.

Moduł_B Tworzenie programów kursów jogi:

  • Zastosowanie sylabusa do wyznaczania celu dydaktycznego oraz tworzenia programu kursu jogi.
  • Metoda układania programu na podstawie celu dydaktycznego.
  • Wyjście poza sylabusy – alternatywne podejście do programu kursów jogi.
  • Przykładowe programy kursów jogi oraz strategia „odnawiania programu kursowego”.
  • Analiza struktury kursu podstawowego.
  • Analiza struktury kursu uzupełniającego (tylko w wersji PLUS),

Moduł_C Planowanie praktyki w skali roku dla grup otwartych:

  • Zastosowanie sylabusa do opracowania ewolucji asan w każdej z grup.
  • Omówienie strategii klasycznego podziału praktyki w miesiącu.
  • Jak równoważyć praktyką zmiany warunków pogodowych.
  • Wyjście poza klasyczny podział praktyki – alternatywne podejście do tworzenia ewolucji praktyki z uwzględnieniem kontekstu.

II./ Materiały praktyczne:

Otrzymasz dostęp do nagrań sesji jogi w ramach kursów:

  • podstawowego – 16 lekcji po ok 50 min. – pozycje stojące i proste siady
  • uzupełniającego* – 8 lekcji po ok 50 min. – pozycje odwrócone i warianty

*/ dotyczy wersji rozszerzonej szkolenia – PLUS


Dlaczego kurs zawiera nagrania przykładowych kursów jogi?

1. / Ponieważ nasz mózg najlepiej uczy się na przykładach a proces ten jest wzmocniony, jeśli temu towarzyszy ruch, czyli praktyka z tymi nagraniami. Dzięki temu, że jesteś uczniem masz dostęp do wszystkich doznań z ciała informujących Cię o tym jak dany układ asan na Ciebie oddziałuje. Doświadczenie własne jest niezbywalnym elementem nauki przekazywania tej wiedzy innym lub też samorozwoju na ścieżce jogi. Suche reguły i abstrakcyjne pojęcia tego nie zastąpią a mózg tak eksponowany na dobry przykład sam wyłoni sobie prawidłowe zasady sekwencjonowania.

2./ Jako „nauczyciel nauczycieli” z bogatym doświadczeniem (ok. 15 lat doświadczenia trenerskiego i mentorskiego) widzę, że osoby wkraczające w rolę prowadzących nie mają kontaktu z dobrymi przykładami metod dydaktycznych, ponieważ przestają chodzić na zajęcia bardziej podstawowe, lub w ogóle nie mają kontaktu z nauczycielem starszym stażem. Głównym źródłem wiedzy są wtedy warsztaty. Metodologia warsztatowa bardzo się różni od tej na regularnych zajęciach.

3./ Układ asan w sekwencji oraz programie kursu wiąże się mocno z tym, jakie towarzyszą asanom warianty oraz jakich akcji w asanach dotyczą instrukcje. Tej zależności nie da się inaczej zaobserwować niż na konkretnych przykładach.


Co zyskasz uczestnicząc w kursie:

9 miesięcy (bo na tyle otrzymujesz dostęp do materiałów na platformie szkoleniowej) licząc od 27 maja 2024 na:

  • rozwój strategii planowania,
  • porządkowanie wiedzy zdobytej w kawałkach,
  • uzupełnianie jej o brakujące elementy.

Ponieważ wiedza, którą Ci chcę przekazać jest wysoce usystematyzowana i kompletna.

Kursy jogi:

  • Poznasz klarowne zasady tworzenia programów kursów jogi, które są zarazem adekwatne wobec poziomu grupy i efektywne w przekazywaniu wiedzy i umiejętności.
  • Twój przekaz na kursach będzie spójny, ale też elastycznie modyfikowalny, aby tym lepiej odpowiadać na potrzeby uczestniczących w nim osób.
  • Wzrośnie twoja pewność siebie oraz kreatywność.
  • Twoi uczniowie poczują, że są prowadzeni pewną ręką a ich potrzeby dostrzegane.
  • Uporządkujesz poziomy zaawansowania na zajęciach, które prowadzisz.

Grupy otwarte:

  • Poznasz sposób na stworzenie ewolucji praktyki w poszczególnych grupach.
  • Dowiesz się jak tę ewolucję rozpisać na poszczególne miesiące roku.
  • Zrozumiesz na czym polega dostosowywanie praktyki do kontekstu pór roku.
  • Twoje zajęcia dadzą uczniom poczucie rozwoju ich umiejętności w praktyce asan, będą jak serial netflixa 🙂
  • Wzrośnie twoja pewność siebie oraz kreatywność.
  • Twoi uczniowie wyraźnie odczują poprawę samopoczucia po dobrze równoważących warunki atmosferyczne zajęciach.

Dla kogo kurs jest przeznaczony:

  • dla asystentów, osób w treningu nauczycielskim lub procesie mentorskim przygotowujących się do roli nauczyciela jogi
  • dla młodych stażem nauczycieli jogi – zwłaszcza w nurcie iyengarowskim i każdym innym, który posługuje się statyczną formą praktyki asan (trwanie)
  • dla starszych stażem nauczycieli w nurcie iyengarowskim, którzy chcą poszerzyć i usystematyzować swoją wiedzę, praktykę i organizację zajęć w szkole

Dla kogo nie jest przeznaczony:

  • dla praktykujących, którzy nie kojarzą pozycji z nazwy sanskryckiej i nie prowadzą zajęć
  • dla nauczycieli w procesie szkolenia i młodych stażem prowadzących w dynamicznych nurtach praktyki typu Vinyasa, Ashtanga Vinyasa, Power Yoga czy Hot Yoga
  • dla nauczycieli, którzy nie kojarzą metodologii związanej z podziałem na grupy asan i wciąż początkują w kwestii sekwencjonowania (planowania pojedynczych zajęć)

To co, czujesz się przekonana_ny do udziału w tym programie szkoleniowym ze mną? Właśnie trwa PRZEDSPRZEDAŻ i jest on dostępny w niższej cenie:

  • Szkolenie o planowaniu (bez dostępu do kursu dla początkujących) – wersja podstawowa – 1600 zł 600 zł
  • Szkolenie o planowaniu PLUS (bez dostępu do kursu dla początkujących oraz kursu uzupełniającego) – wersja rozszerzona – 2000 zł.650 zł.
  • Szkolenie o planowaniu PLUS (bez dostępu do kursu dla początkujących ale za to z dostępem do uzupełniającego) – wersja rozszerzona – 2000 zł.1000 zł.
  • Szkolenie o planowaniu PLUS (bez dostępu do kursu uzupełniającego ale za to z dostępem do kursu podstawowego) – wersja rozszerzona – 2000 zł.1200 zł.

Żeby zakupić kurs trzeba dokonać przelewu wybranej kwoty na konto bankowe:

32 2490 0005 0000 4530 4330 1470
IQ YOGA S. C.

oraz wysłać mi email z prośbą dot. wariantu: studiojogi@studiojogi.pl do 27 kwietnia, godz. 18.00!


Opinie:

To szkolenie jest w trakcie tworzenia, dlatego nie mam jeszcze na jego temat opinii, ale przedstawię Ci jedną, którą otrzymałam ostatnio od uczestniczki Kursu sekwencjonowania:

Jestem wdzięczną za ogrom wiedzy przekazany przez Panią uczestniczką Kursu sekwencjonowania – w okresie czerwiec 2023 – luty 2024. Bardzo dużo skorzystałam dzięki temu kursowi. Jestem pod wrażeniem nie tylko zaawansowania Pani praktyki, ale również Pani umiejętności dydaktycznych – kurs jest bardzo mądrze rozplanowany, ułożony metodycznie, w sprawny sposób łączy teorię z praktyką.

Gwarantuję Ci, że to szkolenie swoją jakością i treściwością nie będzie ustępować Kursowi sekwencjonowania!


Ty też możesz być za te kilka miesięcy: 

  • w zupełnie innym miejscu w rozwoju nauczycielskim, 
  • z głową pełną pomysłów na to, jak planować rozwój swoich podopiecznych! 

Dzięki kursowi twoje zajęcia będą jak serial NETFLIX a uczniowie z niecierpliwością będą wypatrywać kolejnego ich odcinka.

Tylko pozwól mi się w tym procesie poprowadzić. 

Najlepsze w formule tego kursu jest to, że będziesz robić to we własnym tempie!

Serdecznie zapraszam!

Katarzyna Pilorz